30 Ağustos 2021
e-Ticaret siteleri için satılan ürünün müşteriye teslimi, iade alınması gibi işlemler büyük önem taşıyor. Ürünün müşteriye güvenli ve hızlı şekilde ulaşması için en azından bir kargo şirketiyle anlaşmanız gerekiyor. Yurtiçi Kargo, Türkiye’nin bilinen ve sayılı kargo şirketlerinden biridir. Yurtiçi Kargo’yu sitenize entegre ederek, otomatik şekilde gönderimlerinizi yapabilirsiniz.
Otomatik Kargo Entegrasyonu Nedir?
İnternet dünyasında, Hepsiburada, Gittigidiyor, Flo, Çiçeksepeti, Amazon, Ali Baba gibi alışveriş siteleri, satılan ürünler için belirli kargo şirketleriyle çalışıyorlar. Siz, siteden ürünü satın aldığınızda ayrıca kargo işlemleriyle uğraşmıyorsunuz. Ürünü satın alırken kargo ücretsiz veya kargo ücreti ödeyerek ürünün gönderilmesini bekliyorsunuz.
Alışveriş siteleri, kullandıkları e-ticaret programlarıyla anlaştıkları bir veya daha fazla kargo şirketini bünyelerine entegre ediyorlar. Bu sisteme otomatik kargo entegrasyonu deniyor. Program sayesinde, kargo şirketi sisteme tanımlı olduğundan, alışverişinizi tamamladığınızda otomatik olarak ürün anlaşmalı kargo şirketiyle adresinize geliyor.
Yurtiçi Kargo Entegrasyonu
Yurtiçi Kargo ile anlaşma sağladığınızda, firmanın size verdiği panele API üzerinden otomatik olarak barkod alıyorsunuz. Firmanın oluşturduğu kargo takip numarası da pazar yerlerine iletiliyor. Yurtiçi Kargo ile otomatik kargo entegrasyonu sağlayabilmeniz için size en uygun bir e-ticaret paketi kullanmalısınız.
Akınsoft, her işletmenin ihtiyacını karşılayacak özelliklerde farklı paketler sunuyor. Bütün paketlerde kargo yönetimi opsiyonel olarak sunuluyor. Herhangi bir paketi satın aldığınızda ana sayfadaki "diğer" sekmesini tıklıyorsunuz. Buradan kargo firmaları seçeneğinden anlaşmalı olduğunuz Yurtiçi Kargo firmasını seçiyorsunuz.
Yurtiçi Kargo şubesinden aldığınız; Kullanıcı adı ve parola (gönderici ödemeli), kullanıcı adı ve parola (alıcı ödemeli) bilgilerini mutlaka girmelisiniz. İsterseniz kapıda ödeme seçeneğini aktif hale getirebilirsiniz.
- Sistem şu şekilde çalışıyor;
- Sipariş kullanıcı panelinize düşüyor.
- Siparişi onaylıyorsunuz.
- Sistem, siparişi anında çalıştığınız Yurtiçi Kargo şubesine iletiyor.
- Şube, sipariş adedini kendi panelinde görüntülüyor. Anlaştığınız kargo alım zamanında, sipariş adedine uygun araçla adresinize geliyor.
- Araç gelmeden önce, barkod çıktılarını alarak ürünlere yapıştırıyorsunuz.
AKINSOFT’un Yurtiçi Kargo kullanan müşterileri için oluşturduğu Yurtiçi Kargo Otomatik Kargo Entegrasyonu ile aldığınız siparişleri kargo şubenize anında iletiyorsunuz. Kargo takibi, oluşturma, yanlış ve geciken siparişlerden kurtularak müşteri memnuniyeti kazanıyorsunuz.
Bize Ulaşın
Tüm süreçlerinizi kolayca yönetmek ve e-dönüşüm hizmetlerimiz için iletişim formumuzu doldurabilir ve bizimle irtibata geçebilirsiniz. Ayrıca 444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize taleplerinizi iletebilirsiniz.