AKINSOFT E-Ticaret Blog

Sürekli Değişen Bir Pazarda Tüketici Eğilimleri Nasıl Takip Edilebilir

07 Temmuz 2020

Sürekli Değişen Bir Pazarda Tüketici Eğilimleri Nasıl Takip Edilebilir

Merhabalar,
Bu yazımızda sürekli değişen tüketim eğilimlerini nasıl takip edebilirsiniz? Pazarda internet kullanıcılarının neler aradığını nasıl görebilirsiniz? Ya da sizin pazara hangi ürünleri sunmanız gerekir? Bu bilgilere nasıl erişebilirsiniz? Konuları hakkında bilgi vermeye çalışacağız.

Yeni normal dünya düzeninde hiç birşeyin eskisi gibi olmadığını hepimiz görebiliyoruz. Günümüzü ve geleceğimizi dijital bir teknolojinin yönetmesi gerçekliği kaçınılmaz ve göz ardı edilemez bir şekilde önümüzde duruyor.

Eğer ürünlerinizi bir e-ticaret sitesi üzerinden  ya da trendyol, e-pttavm vb. pazar yerlerine entegre olarak satıyorsanız, ürünlerin en güncel haliyle google üzerinden aratıldığını ve üstte listelenen bir kaç ürün içerisinden seçildiğini farketmişsinizdir. Bu işle ilgili en çok üzerinde durduğumuz konu "bu ürünü hangi etiketler (keywords) ile satışa sunarsam daha görünür olur ve daha çok satabilirim konusu."

Ürünlerinizin Satışını Arttırmak için 3 Soru Üzerinde Yoğunlaşabilirsiniz.
Pazara sunulması gereken ürünler hangileri?
Müşterilerin ihtiyaç duyduğu ürünler neler?
Yeni alışkanlıklar ya da talep edilen hizmet ve ürünler neler?
Bu araştırma sonucunda satışlarınızı arttırabilecek anlık ihtiyaç trendleri, günden güne değişen İhtiyaçlar ve yeni alışkanlıklar hakkında fikir sahibi olacağınıza ve çok yarar sağlayacağınıza emin olabilirsiniz.

Google Trendler Uygulamarını Deneyebilirsiniz.
Değişen kullanıcı davranışlarından haberdar olmak için Google Trendler'i kullanabilirsiniz. Bir anahtar kelime veya konu girerek, dünya çapında kullanıcıların yaptığı aramaları neredeyse gerçek zamanlı olarak keşfedebilirsiniz. Hatta ilinizde popüler olan uygulamaları hangi kelimelerin yükselişte olduğu, müşterilerin bu ürünleri hangi isimlerle arattığı gibi bilgilere erişerek kendi web sitenizde o anahtar kelimeleri kullanarak ziyaretçi sayınızı ve doğal olarak da satışlarınızı yükseltebilirsiniz.

Arama Terimlerini ve Konuları Karşılaştırma.
İşletmenizle en alakalı olanları bulmak için arama terimleriniz ile konuları, benzer ve alternatif ürünleri , konumlar ve dönemler arasında karşılaştırabilirsiniz.Yükselişe geçen kelimeleri kendi ürün etiketlerinize ekleyerek arama motorları üzerinde görüntülenme sayılarını arttırabilirsiniz.

Pazar Eğilimlerini Kategoriye Göre Keşfetme.
Genellikle birden fazla anlama sahip oldukları için kelimeleri Google Trendler'de doğru şekilde kullandığınızdan emin olun.

İlgili Aramaları Bulma.
Google Trendler'de bir terim aradığınızda liste başı aramaları, yükselen aramaları ve teriminizle ilgili aramaları da keşfedebilirsiniz. Bu alan üzerinden, anlık ihtiyaç trendleri, günden güne değişen ihtiyaçlar ve  yeni alışkanlıklar hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. 

Dilerseniz, 444 40 80 numaralı telefonumuz üzerinden iletişime geçerek aklınıza takılan sorular hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Sadece bir kaç dakikanızı ayırarak formumumuzu doldurabilir, tarafınıza özel oluşturulacak ücretsiz demo panelimizi 15 gün boyunca deneyebilirsiniz. Aklınıza takılan her türlü soru için sizlere yardımcı olmaktan memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Daha güzel günlerde görüşmek dileğiyle.

AKINSOFT E-Ticaret Paketlerimizi 15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

Ücretsiz Tanıtım

AKINSOFT programları ve kampanyaları hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum
Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.
GÖNDER