AKINSOFT E-Ticaret Blog

Omnichannel (Bütüncül Kanal) Pazarlama Nedir? Neden Önemlidir?

30 Aralık 2020

Omnichannel (Bütüncül Kanal) Pazarlama Nedir? Neden Önemlidir?

Omnichannel Pazarlama Nedir ?
Omnichannel pazarlama edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz ve tutarlı olması için müşteri deneyimini iyileştirme ve bu deneyimin tüm kanallarda özenle yönetilmesi amacını taşır. Diğer bir deyişle, satın alma kararı ne zaman, nerede başlarsa başlasın; şirketinizin tüm bu süreçte kesintisiz bir kullanıcı iletişimi deneyimi sağlaması anlamına geliyor.

Bir ürünü arama motorlarında aratıp bilgi alıp ürünün fiyat ve ve kalitesinden emin olduğumuzda, alım işlemine kararımızı belirleyen şey( aldığımız destek hizmeti- ürüne kolay ulaşım, satış anındaki taahhütlerin yerine gelmesi vb.) omnichannel sürecindeki uyumdur.

Bütüncül kanal pazarlaması ya da bilinen ismiyle (Omnichannel pazarlama stratejisi) müşterinin talep ettiği tüm dağıtım ve iletişim kanallarının entegre ve kesintisiz bir şekilde kullanılarak alışveriş deneyimlerinin kusursuzlaştırılması amacına hizmet etmektedir.

Bu yapıya geçmek isteyen şirketlerin stratejilerini hayata geçirebilecek bir müşteri veri tabanı, online alışveriş sitesi gibi teknik alt yapılarının hazır olması gerekir. Bütüncül kanal stratejisi müşterilerin markalar ile iletişime geçmesini kolaylaştıran, istediği her kanaldan ulaşabilmesini sağlayan bir stratejidir.

Markaya istediği kanaldan ve rahatlıkla ulaşabilen müşteri, markaya karşı bir sadakat duygusu geliştirmektedir. Bu yapıya geçmek isteyen şirketlerin stratejilerini hayata geçirebilecek bir müşteri veri tabanı, online alışveriş sitesi gibi teknik alt yapılarının hazır olması çok önemlidir. Markaya istediği kanaldan ve rahatlıkla ulaşabilen müşteri markaya karşı bir sadakat duygusu geliştirir.

Omnichannel (Bütünleşik Kanal) Pazarlama Neden Önemli?
İnsanların fikirlerini rahatça paylaşabildiği mecraların artışı ile (youtube, google, facebook, twitter vb.) müşterilerin belirleyici gücü de bir hayli arttı. Bir üründen memnun kalmayan ya da bir hizmeti alırken sorun yaşayan bir müşteri markanızla ilgili yaşadığı bu kötü tecrübeyi çok kolay bir şekilde sosyal medya kanallarında duyurabiliyor ve kötü deneyimlerini siz potansiyel müşterilerinize daha ulaşamadan onları başka markalara yönlendirebiliyorlar. Ya da tam tersi; memnuniyetleri size onlarca yeni müşteri getirebiliyor.

Omnichannel Pazarlama’nın Sağladığı Avantajlar Nelerdir ?

İşlemlerden Veri Toplayabilme : Her kanalı kişiye özel yönetebilmektir. Bireysel işlemler artık geniş havuzda kaybolmayacak. Müşterilerin gerçekleştirdiği her işlem sistemi yönetmek için büyük potansiyele sahiptir. Sadık müşterilerin demografik verileri, müşterilerin belirli kalemleri satın alma olasılıklarını ve bu olasılıkların arttığı zamanları verir.

Bu işlemler için şirketinizi yönettiğiniz kendi ERP / CRM yazılımınız ile E-ticaret  programınızı entegre ederek müşterileri segmentlere ayırmanızı; kargo entegrasyonları ve canlı destek çözümleri ile müşteri memnuniyeti için çalışma yapmanızı tavsiye ediyoruz.

Müşterilerinizin sizinle etkileşime girdiği her kanalın bir birini tamalaması çok önemli. Müşterilerinizi kanallar arasındaki kopukluk yüzünden kaçırmak istemezsiniz. Omni channel pazarlama ile bu durumu minimuma indirmiş olursunuz.

Doğru Müşteri Segmentini Belirleme: Hedef kitlenizi markanızla olan tüm bağlantılarını tüm kanallardan takip ederek etkili bir şekilde yönetmenizi sağlar. Müşterilerde kişiselleştirme ile başarıya ulaşma olasılığınız çok daha yüksek hale gelir.Müşteriyi tüm kanallarda izleyerek müşteri ile olan etkileşimleri tek bir platformda takip edebilmeyi sağlar. Müşteri takibini düzgün yapabileceğinizden taleplerine göre strateji belirler; etkili hizmet sunabilirsiniz.

Müşteri Sadakatini Yükseltme: Markaların ve işletmelerin sadakat üretmeleri için gereken, ürün/hizmet kalitesi satın alırken işlemin kolaylığı ve hizmet kalitesinin devamıdır. Omnichannel pazarlama işte tüm bu yöntemlere odaklanır. 

Kendi kalite yönetiminizi yapmak ve E-ticaret paketlerimiz hakkında bilgi sahibi olmak için 444 40 80 numaralı telefonumuz üzerinden veya canlı destek uygulamamız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Sadece bir kaç dakikanızı ayırarak ücretsiz deneme formumuzu doldurabilir, tarafınıza özel oluşturulacak ücretsiz demo panelimizi 15 gün boyunca deneyebilirsiniz. Aklınıza takılan her türlü soru için sizlere yardımcı olmaktan memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Daha güzel günlerde görüşmek dileklerimizle. Sağlık, Mutluluk ve başarı dolu bir yıl dileriz. 

AKINSOFT E-Ticaret Paketlerimizi 15 Gün Boyunca Ücretsiz Deneyin!

Ücretsiz Tanıtım

AKINSOFT programları ve kampanyaları hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum
Kimlik ve iletişim verilerimin, şirketiniz tarafından sunulan ürün ve hizmetler hakkında; reklam, kampanya, tanıtım faaliyetleri kapsamında ticari elektronik ileti alabilmek amacıyla işlenmesine açıkça rıza göstermekteyim.
Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.
GÖNDER