Müşteri Memnuniyeti İçin Neler Yapılmalı?

Müşteri Memnuniyeti İçin Neler Yapılmalı? Görsel

20 Ocak 2023

Bir ürünün ya da hizmetin başarısını ölçmenin en doğru göstergesi müşteri memnuniyeti puanıdır. Mutlu müşteriler şirketin başarısını arttırarak potansiyel müşteri sayısını da doğrudan etkiliyor. Kendini değerli hisseden müşteriler şirketin kazancını arttırmakla kalmayıp yeni müşteriler kazanmasını da sağlıyor. Verdiğiniz hizmet ne olursa olsun müşteri memnuniyetini göz ardı etmemelisiniz. Tüm müşterileri memnun etmek mümkün olmasada onlara onaylandıklarını hissettirmeniz gerekiyor. Müşteri memnuniyeti sağlamak için yapılması gerekenler oldukça basittir.

Müşteri Sorularına Cevap Verin

Müşteriler merak ettikleri konularda bilgi edinmek için şirketin web sitesini kullanır. Web sitenizi düzenlerken hedef kitlenizin sorunlarını çözmeye yönelik içerikler hazırlayın. Müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak seçenekler sunun. Sattığınız ürün veya verdiğiniz hizmet için nasıl yapılır videoları hazırlayın veya kılavuz niteliğinde içerikler paylaşın. Bunların yanı sıra bilgilendirici blog yazılarıyla da müşterilerinize çözüm oluşturabilirsiniz.

Müşteriye Soru Sorun

İnsanlar aldıkları hizmet karşısında tecrübelerini paylaşmayı severler. Sunduğunuz ürün veya hizmet hakkında müşterilerin ne düşündüğünü öğrenin. Tüm şikayetlere çözüm oluşturmanız zordur. Fakat müşteri memnuniyeti için eleştirileri duyduğunuzu gösterin. Müşterilere soru sormanın en başarılı yolu hiç kuşkusuz anketlerdir. 

Destek Ekibini Eğitin

Hizmet veya ürünle ilgili müşteriler sorun yaşadığında ilk olarak destek ekibine başvuruyor. Destek ekibinin sorunları ilk anda çözmek için gösterdiği özen müşteri kaybını büyük oranda önleyebilir. Bu yüzden destek ekibinin eğitimli ve kibar olması son derece önemlidir. Verimli performans sergileyen destek ekibi şirket ile müşteri arasında hassas bir denge sağlıyor. 

Farklı Kanallardan Destek Sunun

Destek ekibiniz yeteri kadar eğitimli ise müşteri ile buluşmasına olanak sunmalısınız. Sadece web sitesinden değil ayrıca telefon, video desteği veya sosyal medya ile de iletişim kurmalısınız. Son yıllarda sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile birlikte en çok tercih edilen iletişim kanalları arasında Instagram, Twitter, Facebook ve Telegram gibi platformlar yer alıyor. Tüm bu kanallardan müşterilerin size ulaşmasına imkan verin. 

Bizimle İletişime Geçin

Reklam, XML ve SEO işlemlerine uygun alt yapısı ile AKINSOFT e-Ticaret programını 15 gün ücretsiz deneyerek satışlarınızı artırmak için formu hemen doldurabilirsiniz

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER