Markanız Alışveriş Sezonuna Hazır mı?

Markanız Alışveriş Sezonuna Hazır mı? Görsel

14 Şubat 2023

Tüketicilerin dikkatini çekmek isteyen markalar, alışveriş sezonlarını kaçırmıyor. Bu dönemlerde yapılan özel indirimler tüketicilerin ilgisini çekiyor. Yıllık hedeflerinizi tutturmak için bu dönemleri en verimli şekilde atlatmalısınız. Markanız veya verdiğiniz hizmet ne olursa olsun alışveriş sezonlarına hazır olmalısınız. 

Tüketici Davranışları

Türkiye’deki tüketicilerin büyük bir kısmı ürün satın alacağı zaman detaylı fiyat araştırması yapıyor. Kimi tüketiciler e-ticaret sitelerinin daha ucuz olduğunu düşünürken bir kısmı da fiziki mağazaların ucuz olduğuna hemfikir. Bu düşünce tüketicinin alışveriş davranışını da doğrudan etkiliyor. 

Tüketici İhtiyaçları

Türkiye’de binlerce tüketici hem online hem de fiziki mağazalardan alışveriş yapıyor. Özellikle yılın 4. çeyreği alışveriş eyleminin en çok yapıldığı dönemdir. Bu alışveriş sezonunda kıyafet, aksesuar, mobilya, kişisel bakım gibi sektörler ön plana çıkıyor. Tüketiciler Kasım indirimleri ile birlikte hem mevcut hem de olabilecek ihtiyaçlarını temin ediyor. Markanızı alışveriş sezonuna hazırlamak istiyorsanız tüketici ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak indirim kampanyaları düzenleyin.

Tüketici Talepleri

Alışveriş sezonuna hazırlanmak için esnek bir deneyim sunmalısınız. Hem fiziki hem de e-ticaret kanallarını kullanarak ödeme yöntemlerini çeşitlendirmek, entegrasyon sağlamak ve farklı teslimat seçenekleri sunmak yararlı olacaktır. Eğer online bir satış kanalından hizmet veriyorsanız basit, anlaşılır ve şeffaf olmaya özen gösterin. Uygun fiyat ve ücretsiz teslimat seçeneğinin de tüketici motive ettiğini unutmayın. Fiziki bir mağazada hizmet sunarken ürünleri deneme, anında teslim alma ve ihtiyaçlara hızlı cevap verebilme potansiyeline sahip olmalısınız.

Tüketici Beklentileri

Tüketiciler her şeyden önce ihtiyacı olan ürünün en kalitelisini en uygun fiyata almayı ister. Alışverişin yoğun bir şekilde devam ettiği sezonlarda fiyatlarda yaşanan iniş çıkışlar tüketiciyi yanıltabiliyor. Bu yüzden ürün bilgilerini güncel tutun. İlgiyi kaybetmemek için tüketiciye doğru bilgi verin. E-ticaret platformlarında tüketicinin hangi ürünü incelediği ve sepetinde bulunan ürünler markanın göz ardı etmemesi gereken detaylardır. 

Bize Ulaşın

Reklam, XML ve SEO işlemlerine uygun alt yapısı ile AKINSOFT e-Ticaret programını 15 gün ücretsiz deneyerek satışlarınızı artırmak için formu hemen doldurabilirsiniz. 

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER