İnternet Üzerinden Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

İnternet Üzerinden Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur? Görsel

24 Ocak 2022

İnternet Üzerinden Şahıs Şirketi Kurmak için Nasıl Başvuru Yapılır?

Şahıs şirketi, az sermayeyle kolayca kurulan şirketlerden biridir. Dışarıdan bakıldığında her ne kadar zahmetli görünse de internet üzerinden bir şahıs şirketi kurmak oldukça kolaydır. Özellikle e-Devlet sistemi, şirket kurmayı kolaylaştırıcı birçok imkân sunar. Sadece e-Devlet üzerinden Vergi Dairesine üye girişi yaparak şirketinizi kurmak için ilk adımı atabilirsiniz. Tabii bunun yanında birkaç belgeye daha ihtiyacınız var. Tüm işlemleri hallettikten sonra İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden şirketinizi zahmetsiz bir şekilde kurmuş olursunuz.

İnternet Üzerinden Şahıs Şirketi Kurarken İzlenecek Adımlar

İnternet üzerinden şahıs şirketi kurmanın en zahmetsiz yolu e-Devlet kapısıdır. Sadece birkaç basit adımı izlemeniz gerekir.

  • İlk adımda e-Devlet şifreniz ile Vergi Dairesi’nin web sitesine giriş yapmalısınız.
  • Sırasıyla; işlemler, sicil bildirimleri ve işe başlama bildirimleri adımlarını tıklamalısınız.
  • Açılan sayfadan kişisel bilgilerinizi ve şirket bilgilerini içeren 5 adımlık formu doldurmalısınız.
  • İlk adımda; faaliyet adresi, kayıtlı vergi dairesi, faaliyet kodu, şirketin fiziksel adresi veya şahsın ikametgâh bilgileri bulunur.
  • İkinci adımda; işçi çalıştırma, iş yeri kirası, stopaja tabi ödemelerin durumu gibi bilgiler yer alır.
  • Üçüncü adımda vergilendirme usulü seçilir.
  • Dördüncü adımda işe başlama tarihi yazılır.
  • Son adımda ise; e-Tebligat isteği, mail adresi ve cep telefonu bilgileri girilerek başvuru tamamlanır.
  • Birkaç gün sonra şirket kurmak isteyen kişiye yoklama tarihini içeren bir SMS gönderilir.

İnternet Üzerinden Şahıs Şirketi Kurarken Hangi Belgeler Gerekir?

Her işlem gibi şirket kurmak da internet yolu ile oldukça kolaylaşmıştır. Ancak şahıs şirketi kurmak için de birkaç belgeyi eksiksiz olarak ibraz etmek gerekir. İşte hayallerinize giden yolda yanınıza almanız gereken birkaç evrak;

  • Vergi Dairesinin internet sitesi üzerinden doğru ve eksiksiz doldurulan başvuru formu
  • e-Devlet üzerinden alınabilen ikametgah belgesi (2 tane)
  • e-Devlet üzerinden alınabilen nüfus cüzdanı sureti (2 tane)
  • Noter onaylı imza beyannamesi (2 tane)
  • Kira sözleşmesi (ya da iş yerinin tapusu)

Bize Ulaşın

Tüm süreçlerinizde yanınızda olmaktan memnuniyet duyacağımızı belirterek, 444 40 80 numaralı irtibat telefonlarımızdan yada iletişim formumuzu doldurarak bizlere ulaşabilirsiniz.

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER