E-Ticarette İptal ve İade Oranını Azaltmak Yapılacaklar

E-Ticarette İptal ve İade Oranını Azaltmak Yapılacaklar Görsel

13 Ağustos 2023

E-ticaret yaparken sık yaşanılan sorunlardan biri de iptal ve iade işlemidir. Hiçbir satıcı satmış olduğu ürünün iptal ve iade olmasını istemez. Ancak belli nedenlerden dolayı bu tür durumlarla karşılaşılabilir. Bazı durumlara dikkat ettiğiniz sürece e-ticarette iptal ve iade durumunu engelleyebilirsiniz. Bunun için bazı püf noktalara dikkat etmeniz gerekir.

E-Ticarette İptal Ve İade Oranını Azaltma Yöntemleri Nelerdir?

E-ticarette iptal ve iade oranını azaltmak için şu yöntemleri denemelisiniz:

  • Ürünlerinizin kalitesini kontrol altında tutmalısınız.
  • Gönderim yapmadan önce üründe herhangi bir hasar olup olmadığını mutlaka kontrol edin.
  • E-ticaret sitenizde yer alan ürün fotoğraflarına detaylı bir şekilde yer vermelisiniz.
  • Satışını yaptığınız ürün ile o ürüne yaptığınız açıklamanın birbirine uygun olmasına dikkat etmelisiniz.
  • Ürünü belirtilen zaman aralıklarında teslim etmeye çalışınız.
  • Ürün paketlemesine ekstra özen gösteriniz.
  • Envanter kontrolüzü çok iyi yapınız.
  • Müşteri referans ve yorumlarına önem veriniz. 

Bu hususlara dikkat ettiğiniz sürece e-ticarette iptal ve iade oranını minimuma indirebilirsiniz. Ürününüze ve işlemlerinize ne kadar özen gösterirseniz müşteriler tarafından o kadar puan kazanırsınız.

Ürün İade Oranı Nasıl Düşürülür?

Ürün iade oranını düşürmek için öncelikle kalite kontrolünü yapmayı denemelisiniz. Ürünün kaliteli olması her zaman bu oranı düşük tutacaktır. Bunun yanı sıra ürünleriniz konusunda her zaman şeffaf olmayı tercih edin. E-ticaret alanında şeffaflık, müşterilerin en fazla ilgi çektiği durumlardan biridir.

Satmış olduğunuz ürünler konusunda müşterilerinizin düşüncelerini önem verin. Bunun için onlardan her zaman değerlendirme alın. Hasarlı ürünleri göndermemek için çok dikkatli davranın.

E-Ticarette Ürünü İptal Ve İade Edebilir Miyim?

Tüketici hakları, e-ticaret üzerinden alışveriş yapan kişilerin aldıkları ürünü 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince iptal ve iade edebilmelerine imkan tanımıştır. Bundan dolayı e-ticarette aldığınız herhangi bir ürünü herhangi bir nedene dayanmaksızın, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin, ürünü teslim tarihini takip eden 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak iptal ve iade edebilirsiniz..

 

Bize Ulaşın

444 40 80 numaralı iletişim numaramız veya LimonDesk üzerinden bize taleplerinizi iletebilirsiniz.

 

 

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER